Skórka śliwkowa- przekąska FIT

Skórka owocowa to świetny pomysł na zdrową przekąskę. Warto ją przygotować w większej ilości, bo znika w tempie błyskawicznym. Można wykorzystać praktycznie wszystkie owoce, np. maliny, jabłka, truskawki, jagody itd.

Ja akurat zrobiłam skórkę śliwkową, z dość miękkiej śliwki wiktorii. Najpierw śliwkę należy wydrylować i zapiec w piekarniku, a potem dobrze zblendować.

Dobrze jest trochę śliwkę posłodzić, bo inaczej skórka będzie za kwaśna. Najlepiej jest posłodzić stewią lub ksylitolem.

Skórka śliwkowa- przekąska FIT
Skórka śliwkowa- przekąska FIT

Porcje: dwie blaszki

Składniki:

1,5 kg śliwek (obojętnie jaka odmiana)

3 łyżki ksylitolu

Sposób przygotowania:

Nastaw piekarnik na 200? C.

Umyj, wyjmij pestki ze śliwek i przekrój na połówki.

Ułóż na blaszkę połówki śliwek i piecz  ok 20minut. Uważaj, żeby się nie przypaliły.

Po upieczeniu zblenduj śliwki na gładkie puree i dodaj cukier i znów zblenduj.

Wylej na blaszkę wyłożoną papierem silikonowym lub możesz użyć papieru do pieczenia.

Zmniejsz temperaturę do 120?C i piecz skórkę kilka godzin. Do momentu, aż skórka będzie sucha i łatwo będzie odchodzić od papieru. Mi zajęło to około 5 godzin.

Skórka śliwkowa- przekąska FIT
Skórka śliwkowa- przekąska FIT
Skórka śliwkowa- przekąska FIT
Skórka śliwkowa- przekąska FIT
Skórka śliwkowa- przekąska FIT
Skórka śliwkowa- przekąska FITSkórka śliwkowa- przekąska FIT

Oceń przepis

Średnia ocena / 5. Ilość głosów: