Koktajl śniadaniowy z odżywczym octem jabłkowym

Zdarza mi się raz po raz pić taką miksturę właśnie na śniadanie. A o odżywczych właścicwościach octu jabłkowego słyszałam od wielu osób, które szczególnie dbają o swoje zdrowie m.in. od bardzo dobrych znajomych, którzy są kulturystami (nagradzanymi), od znajomych lekarzy i przede wszystkim z wielu źródeł internetowych, książkowych.

Właściwości octu jabłkowego:

Zawiera znaczną ilość składników odżywczych takich jak: polifenole, flawonoidy, pektyny, witaminy i minerały.

Dodatkowo ocet jabłkowy ogranicza wchłanianie tłuszczu z pożywienia. Zawarte są w nim dobre bakterie i enzymy. A składnik kwasu octowego obniża ciśnienie krwi.

Jednak, jak przy wszystkich składnikach należy obserwować reakcję swojego organizmu po jego spożyciu.

Koktajl śniadaniowy z odżywczym octem jabłkowym
Koktajl śniadaniowy z odżywczym octem jabłkowym

Zatem przygotowałam dla Was poranny koktajl na bazie surowego jabłka i oczywiście octu jabłkowego.

Porcji:1

Składniki:

1 większe jabłko, starte

1/2 szklanki jogurtu greckiego

2 łyżki płatków owsianych

2 łyżki octu jabłkowego

szczypta cynamonu

1/3 szklanki wody kokosowej (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:

  1. Wszystkie składniki miksujemy na gładki krem.

Wartości odżywcze:

Kcal: 249 kcal

Węglowodany: 47 g

Białko: 7 g

Tłuszcze: 4 g

Błonnik: 7 g

Inne Wartości Odżywcze:

Witamina B1– Uczestniczy w przemianie białek, tłuszczy i węglowodanów w energię, wpływa pozytywnie na funkcjonowanie układu nerwowego

Magnez– Wspomaga trawienie białek, tłuszczy i węglowodanów, wpływa korzystnie na układ nerwowy oraz krzepliwość krwi, wzmacnia układ odpornościowy

Fosfor– Wchodzi w skład błon komórkowych, a także kości i zębów, wspomaga prawidłową pracę układu nerwowego i krwionośnego

Mangan– Bierze udział w spalaniu tłuszczy i metaboliźmie glukozy, wspomaga prawidłowe funkcje układu nerwowego

 

Oceń przepis

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Twój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.